København, 19/05/2022 - 13:39
Stopper på sit passionsprojekt med øjeblikkelig virkning
Le Gammeltoft har valgt at opsige sin stilling på det digitale medie Heartbeats, som hun i sin tid stiftede. Det bekræfter Aller Media over for Ekstra Bladet.
Af: Af Grith Larsen, Ritzau Fokus
Le Gammeltoft er færdig på det digitale medie Heartbeats, som hun i sin tid stiftede, og hvis logo hun har tatoveret.
Mediehuset Aller købte sig ind i Heartbeats i 2019. Det er Allers kommunikationschef, Magnus Hviid, der bekræfter nyheden over for Ekstra Bladet.
- På vegne af Heartbeats' bestyrelse kan jeg bekræfte, at Le Gammeltoft har valgt at opsige sin stilling, siger han til avisen og tilføjer, at bestyrelsen ikke har flere kommentarer.
Ekstra Bladet har forsøgt at få en kommentar fra Le Gammeltoft, men det har i skrivende stund ikke været muligt, skriver avisen.
Le Gammeltoft skabte Heartbeats som en radiokanal i 2014.
Siden blev Heartbeats til et digitalt univers med fokus på kultur og livsstil, som formidles på tværs af lyd, video og tekst.
I 2019 købte mediehuset Aller, som blandt andet udgiver Billed-Bladet og Se og Hør, sig ind i Heartbeats, som fortsatte som selvstændigt datterselskab under mediehuset.
Le Gammeltoft blev på posten som administrerende direktør i den nye ejerkonstellation og havde dengang ifølge Mediawatch 20 procent af ejerskabet.
/ritzau/