Krak - Opdag nærheden - Søg lokalt.

 Seneste Krimi

Spodsbjerg, 25/06/2026 - 06:17

Ung mand formodes død efter ulykke med jolle

En jolle kæntrede onsdag ved Langeland. En mand er reddet op af vandet, mens en anden menes at være omkommet.

En mand i midten af 20'erne formodes at have mistet livet, efter at en jolle onsdag aften kæntrede ved havnebyen Spodsbjerg på Langeland.

Det fortæller Christoffer Jacobsen, der er vagtchef ved Fyns Politi, torsdag morgen til Ekstra Bladet.

Politiet modtog en anmeldelse om hændelsen klokken 22.56, efter at to mænd i midten af 20'erne ikke var vendt tilbage fra deres sejltur.

- De finder først jollen uden dem ved den, og klokken 00.39 finder de den ene mand i live i vandet, og de får ham ind, men han mangler sin makker, siger vagtchefen til mediet.

Politiet, redningsmandskab og Forsvarets søredningstjeneste JRCC har natten igennem været til stede ved Spodsbjerg.

Manden, der blev reddet op af vandet, var underafkølet, men er uden for livsfare, oplyser vagtchefen til Ekstra Bladet.

De pårørende til den mand, der formodes at have mistet livet, er underrettet.

Politiet er endnu ikke klar over, hvorfor jollen kæntrede.

/ritzau/

Læs Mere >>

København, 24/06/2026 - 21:53

20-årig mand sigtes efter dødsulykke i Tilst

Johnny Pedersen/Ritzau Scanpix

Manden fremstilles onsdag aften i et grundlovsforhør og sigtes for uagtsomt trafikdrab.

En 20-årig mand sigtes for uagtsomt trafikdrab, efter en dødelig ulykke tirsdag aften hvor en bil kørte ind i et parcelhus i Tilst.

Manden fremstilles i et grundlovsforhør onsdag aften klokken 21.30.

Det skriver Anklagemyndigheden ved Østjyllands Politi på Politi Update.

- Han er sigtet efter straffelovens paragraf 241a omhandlende trafikdrab, lyder det.

Østjyllands Politi har natten og hele onsdag efterforsket sagen intensivt, og sagen er fortsat under efterforskning, oplyser anklagemyndigheden.

Tirsdag kort før midnat påkørte et køretøj, som politiet eftersatte, frontalt et hus på Hindøvænget i Tilst.

En 64-årig kvinde blev efter ulykken erklæret død på stedet. Hun befandt sig i det hus, som bilen kørte ind i.

I alt befandt fire mænd sig i bilen, og de blev anholdt tirsdag aften.

Ingen af dem kom til skade.

Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) blev gjort opmærksom på hændelsen klokken 00.26 natten til onsdag.

Myndigheden går ind i sager, hvor personer er afgået ved døden eller kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben.

Politiklagemyndigheden er i gang med at efterforske sagen. Myndigheden iværksætter efterforskning i sager, hvor en person er afgået ved døden eller kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben.

/ritzau/

Læs Mere >>

København, 24/06/2026 - 21:46

20-årig mand sigtes efter dødsulykke i Tilst

Manden fremstilles onsdag aften i et grundlovsforhør og sigtes for uagtsomt trafikdrab.

En 20-årig mand sigtes for uagtsomt trafikdrab, efter en dødelig ulykke tirsdag aften hvor en bil kørte ind i et parcelhus i Tilst.

Manden fremstilles i et grundlovsforhør onsdag aften klokken 21.30.

Det skriver Anklagemyndigheden ved Østjyllands Politi på Politi Update.

- Østjyllands Politi har natten og hele onsdagen igennem efterforsket sagen intensivt, og sagen er fortsat under efterforskning, lyder det.

Tirsdag kort før midnat påkørte et køretøj, som politiet eftersatte, frontalt et hus på Hindøvænget i Tilst.

En 64-årig kvinde blev efter ulykken erklæret død på stedet. Hun befandt sig i det hus, som bilen kørte ind i.

I alt befandt fire mænd sig i bilen. De blev anholdt tirsdag aften.

/ritzau/

Læs Mere >>

København, 24/06/2026 - 21:40

20-årig mand sigtes efter dødsulykke i Tilst

Manden fremstilles onsdag aften i et grundlovsforhør og sigtes for uagtsomt manddrab.

En 20-årig mand sigtes for uagtsomt manddrab, efter en dødelig ulykke tirsdag aften hvor en bil kørte ind i et parcelhus i Tilst.

Manden fremstilles i et grundlovsforhør onsdag aften klokken 21.30.

Det skriver Anklagemyndigheden ved Østjyllands Politi på Politi Update.

- Østjyllands Politi har natten og hele onsdagen igennem efterforsket sagen intensivt, og sagen er fortsat under efterforskning, lyder det.

Tirsdag kort før midnat påkørte et køretøj, som politiet eftersatte, frontalt et hus på Hindøvænget i Tilst.

En 64-årig kvinde blev efter ulykken erklæret død på stedet.

/ritzau/

Læs Mere >>

Kolding, 24/06/2026 - 20:58

Dom fastholder afslag på fertilitetsbehandling grundet diagnoser

Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

Par fik lovligt afslag på fertilitetsbehandling grundet blandt andet psykiske diagnoser, skriver DR.

Det er ikke i strid med Den Europæiske Menneskerettighedskonvention og Handicapkonventionen, at et par er blevet nægtet adgang til fertilitetsbehandling, blandt andet fordi de tidligere er blevet diagnosticeret med psykiske sygdomme.

Først Region Syddanmark og siden Ankestyrelsen har erklæret dem uegnede til at være forældre.

Brian og Monica Falkenberg lagde sag an mod Ankestyrelsen med påstand om krænkelse af deres ret til familieliv og for at være blevet udsat for diskrimination, men parret har ikke fået medhold.

Det fremgår af dommen fra Retten i Kolding, skriver DR onsdag aften.

Monica og Brian Falkenberg planlægger at anke sagen til landsretten.

- Det er utroligt skuffende, og vi blev kede af det begge to. Vi havde satset på, at dommen gik vores vej, siger Brian Falkenberg til DR.

Det frustrerer især parret, da en psykiater for nogle år siden vurderede, at Monica Falkenberg, som i dag er førtidspensionist, ikke længere lever med psykiske lidelser, skriver DR.

Hun fik som ung en nyresygdom, som resulterede i en nyretransplantation. I forbindelse med sygdommen blev hun diagnosticeret med OCD - en lidelse med tilbagevendende tvangstanker og/eller tvangshandlinger - panikangst og borderline, fordi hun var konstant bange for at dø.

Brian Falkenberg, som er i fleksjob, lider af posttraumatisk stress efter at have været udsendt som soldat til Irak.

Ifølge DR har to privatpraktiserende psykologer vurderet, at parret er egnede til at tage vare på et barn.

Ankestyrelsen skriver til DR, at styrelsen tager dommen til efterretning, men at den derudover ikke vil kommentere den konkrete sag.

- Dommen ændrer ikke på, at sager af denne karakter er indgribende for den enkelte, der er berørt af resultatet, skriver ankechef Kit Purkær Madsen til DR og fortsætter:

- I Ankestyrelsen afgør vi borgernes sager, når de står i en svær livssituation, og når de allerede én gang har fået en afgørelse, de ikke er tilfredse med.

/ritzau/

Læs Mere >>

Sønderborg, 25/06/2026 - 06:00

51-årig mand tiltalt for dødsulykke hvor jernbaneklokke var stjålet

Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

24-årig mand omkom, da hans varebil blev påkørt af tog i en jernbaneoverkørsel, hvor klokkesystem var stjålet.

En 24-årig mand blev sidste sommer dræbt, da han i sin varebil blev påkørt af et tog ved en jernbaneoverkørsel i Sønderjylland.

Forinden var klokkesystemet, der advarer bilister om forbikørende tog, blevet stjålet fra overkørslen, som ikke er udstyret med bomme.

Torsdag er en 51-årig mand i Retten i Sønderborg anklaget for uagtsomt at have forvoldt den unge mands død ved at have stjålet jernbaneklokker.

Ikke bare på Kådnervej ved Kliplev, hvor ulykken skete 5. juli sidste år, men også ved to nærliggende overkørsler på strækningen mellem Tinglev og Sønderborg.

Ud over anklagen om uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder er den 51-årige anklaget for at forvolde fare, for at forstyrre sikkerheden for jernbanens drift og for tyveri af særlig grov beskaffenhed.

Den tiltalte stjal ifølge anklageskriftet jernbaneklokker i to omgange. Da Banedanmark havde sat nye klokker op, blev de også stjålet natten til 5. juli.

Områdechef i Banedanmark Martin Harrow reagerede skarpt på tyverierne efter ulykken.

- På den baggrund er det jo fuldstændig vanvittigt, at nogen kan finde på at stjæle de her klokker og på den måde risikere deres medmenneskers liv for en ret lille personlig gevinst, sagde han.

Et klokkesystem er lavet af kobber og repræsenterer ifølge Banedanmark en værdi på omkring 1500 kroner.

Det er sjældent, at klokkerne stjæles, oplyser styrelsen, der har ansvaret for at drive, vedligeholde og overvåge jernbanenettet.

- Bortset fra tyverierne i 2025 har vi oplevet meget få tyverier af klokker fra overkørslerne, lyder det i et skriftligt svar til Ritzau.

Klokkesystemerne er på vej til at blive udfaset, fremgår det.

- På langt de fleste jyske strækninger er det digitale signalsystem taget i brug, og her er klokkerne udskiftet med et elektronisk advarselssignal.

- Det kommer også til at ske på Sønderborgbanen, når strækningen overgår til et nyt signalsystem i første halvår 2027, skriver Banedanmark.

Det er også planen, at der næste år kommer bomme op på seks overkørsler mellem Tinglev og Sønderborg, hvor der i dag kun er klokker og blink.

Det er ikke lykkedes Ritzau at komme i kontakt med den 51-åriges forsvarsadvokat for at høre, hvordan den tiltalte stiller sig til anklagen.

Seks vidner skal afgive forklaring under retssagen, som forløber over tre dage. Der ventes dom i sagen onsdag 1. juli.

/ritzau/

Læs Mere >>

Tilst, 24/06/2026 - 11:37

20-årig mand sigtes efter dødsulykke i Tilst

Johnny Pedersen/Ritzau Scanpix

Manden er varetægtsfængslet i 14 dage og er sigtet for uagtsomt trafikdrab. 64-årig kvinde døde.

En 20-årig mand sigtes for uagtsomt trafikdrab, efter en dødelig ulykke tirsdag aften hvor en bil kørte ind i et parcelhus i Tilst.

Han er efter et grundlovsforhør sent onsdag ved Retten i Aarhus blevet varetægtsfængslet i 14 dage.

Det skriver Anklagemyndigheden ved Østjyllands Politi på Politi Update.

Manden nægter sig skyldig, men kærede ikke kendelsen om varetægtsfængsling til landsretten.

- Han er sigtet efter straffelovens paragraf 241a omhandlende trafikdrab, lyder det.

Østjyllands Politi har natten og hele onsdag efterforsket sagen intensivt, og sagen er fortsat under efterforskning, oplyser anklagemyndigheden.

Tirsdag kort før midnat påkørte et køretøj, som politiet eftersatte, frontalt et hus på Hindøvænget i Tilst.

En 64-årig kvinde blev efter ulykken erklæret død på stedet. Hun befandt sig i det hus, som bilen kørte ind i.

I alt befandt fire mænd sig i bilen, og de blev anholdt tirsdag aften.

Ingen af dem kom til skade.

De øvrige beboere i huset i Tilst kom heller ikke alvorligt til skade.

Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) blev gjort opmærksom på hændelsen klokken 00.26 natten til onsdag.

Myndigheden går ind i sager, hvor personer er afgået ved døden eller kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben.

Politiklagemyndigheden er i gang med at efterforske sagen. Myndigheden iværksætter efterforskning i sager, hvor en person er afgået ved døden eller kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben.

I en skriftlig udtalelse til Ritzau onsdag udtrykker justitsminister Nicolai Wammen (S) sin medfølelse.

- Jeg er dybt berørt over den tragiske ulykke i Tilst sent i går aftes. Mine tanker går til den afdøde og de pårørende. Sagen er nu overgået til Den Uafhængige Politiklagemyndighed, og jeg vil afvente deres arbejde, udtaler ministeren.

Billeder fra ulykkesstedet viser, at der er sat brædder op på det hus, bilen kørte ind i. Bilen er tilsyneladende blevet fjernet fra stedet.

/ritzau/

Læs Mere >>

Tilst, 24/06/2026 - 10:00

20-årig mand sigtes efter dødsulykke i Tilst

Johnny Pedersen/Ritzau Scanpix

Manden fremstilles onsdag aften i et grundlovsforhør og sigtes for uagtsomt trafikdrab. 64-årig kvinde døde.

En 20-årig mand sigtes for uagtsomt trafikdrab, efter en dødelig ulykke tirsdag aften hvor en bil kørte ind i et parcelhus i Tilst.

Manden fremstilles i et grundlovsforhør ved Retten i Aarhus onsdag aften klokken 21.30.

Det skriver Anklagemyndigheden ved Østjyllands Politi på Politi Update.

- Han er sigtet efter straffelovens paragraf 241a omhandlende trafikdrab, lyder det.

Østjyllands Politi har natten og hele onsdag efterforsket sagen intensivt, og sagen er fortsat under efterforskning, oplyser anklagemyndigheden.

Tirsdag kort før midnat påkørte et køretøj, som politiet eftersatte, frontalt et hus på Hindøvænget i Tilst.

En 64-årig kvinde blev efter ulykken erklæret død på stedet. Hun befandt sig i det hus, som bilen kørte ind i.

I alt befandt fire mænd sig i bilen, og de blev anholdt tirsdag aften.

Ingen af dem kom til skade.

De øvrige beboere i huset i Tilst kom heller ikke alvorligt til skade.

Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) blev gjort opmærksom på hændelsen klokken 00.26 natten til onsdag.

Myndigheden går ind i sager, hvor personer er afgået ved døden eller kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben.

Politiklagemyndigheden er i gang med at efterforske sagen. Myndigheden iværksætter efterforskning i sager, hvor en person er afgået ved døden eller kommet alvorligt til skade som følge af politiets indgriben.

I en skriftlig udtalelse til Ritzau onsdag udtrykker justitsminister Nicolai Wammen (S) sin medfølelse.

- Jeg er dybt berørt over den tragiske ulykke i Tilst sent i går aftes. Mine tanker går til den afdøde og de pårørende. Sagen er nu overgået til Den Uafhængige Politiklagemyndighed, og jeg vil afvente deres arbejde, udtaler ministeren.

Billeder fra ulykkesstedet viser, at der er sat brædder op på det hus, bilen kørte ind i. Bilen er tilsyneladende blevet fjernet fra stedet.

/ritzau/

Læs Mere >>