København, 26/06/2025 - 14:34
Nyt dansk socialt medie udskyder åbning efter overvældende interesse
Medstifter af det sociale medie Meningspunktet Tue Oxenvad er overrasket af overvældende interesse.
Free
Af: /ritzau/
Det nye danske sociale medie Meningspunktet, der oprindeligt skulle have åbnet den 17. juni, udskyder sin åbningsdag til efter sommerferien.
Det oplyser medstifter Tue Oxenvad til Ritzau.
- Vi har primært valgt at udskyde åbningen, fordi vi har fået en overvældende interesse fra folk, der gerne vil være med til at udvikle Meningspunktet.
Det har inden den 17. juni været muligt at skrive sig på venteliste til åbningsdagen af Meningspunktet, hvilket flere tusinde danskere allerede har gjort.
- Vi har fået 5000 mennesker på vores venteliste, og der er over 100, der alle har tilmeldt sig vores medborgerpanel, der hjælper os med at finde og rette de børnesygdomme, som alle nye systemer har her i starten.
Meningspunktet opererer med et frivilligt panel bestående af brugere, et såkaldt medborgerpanel, som løbende giver feedback og anbefalinger til nye tiltag eller ændringer til mediet.
I stedet for juni vil mediet åbne de digitale porte i starten af august.
De 5000 brugere, der havde skrevet sig op før den 17 juni, kan hen over sommeren beta-teste Meningspunktet.
En betatest er en form for kvalitetskontrol, der udføres lige før et produkts endelige lancering.
- Vi er lige nu i gang med at lytte rigtig meget til vores brugere, dem, der allerede er kommet på ind platformen. Det er et spørgsmål om, at vi egentlig er blevet overrendt, og der har simpelthen været en overvældende interesse, og det havde vi nok ikke forventet.
Konceptet bag Meningspunktet er, at indholdet på mediet skal tage udgangspunkt i brugernes lokalområde.
- Når du logger ind, så gemmer vi din kommune og dit fulde navn. Det er det, der betyder, at vi kan parre dig med det, der sker i dit lokalområde. Både meninger, jobopslag og gode tilbud, siger Tue Oxenvad.
Idéen til et nyt dansk socialt medie fik Tue Oxenvad tilbage i 2011, blandt andet som et resultat af hans skepsis over, hvordan Facebook opererer.
De 5000 brugere, som mediet allerede har fået, er kommet uden at bruge en eneste krone på markedsføring, fortæller Tue Oxenvad.
/ritzau/