København, 31/01/2025 - 19:03
Ny topchef vil øge Lidls markedsandel i Danmark
Tysker forlader efter fire år stillingen som topchef i Lidl Danmark. Han skal hjælpe sin efterfølger på plads.
Af: /ritzau/
Discountkæden Lidl skal have ny administrerende direktør i Danmark.
Det skriver kæden i en pressemeddelelse fredag eftermiddag.
Lidl har udpeget Georgios Tokatlis, der har været i organisationen i to årtier, til at skulle tage over for tyske Jens Stratmann.
- Lidl runder 20 år i Danmark i år og har i den grad etableret sig i danskernes bevidsthed som en dagligvarekæde, hvor kunderne ved, at de får kvalitet for pengene, en god indkøbsoplevelse og ikke mindst tager ansvar for danskernes sundhed, siger Tokatlis i meddelelsen.
- Jeg ser frem til at fortsætte det gode arbejde med yderligere ekspansion, en endnu højere markedsandel i Danmark samt bidrage til vigtige dagsordener i samfundet.
Han tiltræder snarest, skriver Lidl videre. Først skal han dog køre parløb med Jens Stratmann for at komme helt på plads i sin nye stilling i Danmark.
Tokatlis skal blandt andet lære det danske marked, som han gerne vil erobre en større andel af, bedre at kende.
Stratmann har været administrerende direktør i Lidl Danmark de seneste fire år. Dem beskriver han som en "meget god tid".
- Jeg er glad for at have arbejdet sammen med en masse dygtige kolleger og for de resultater, vi har skabt sammen. Vi har erobret markedsandele og øget vores tilstedeværelse betragteligt, siger han i pressemeddelelsen.
- Men efter 20 år under Lidls faner er det blevet tid for mig til at prøve noget nyt, og det bliver i øvrigt med Danmark som udgangspunkt.
Ifølge mediet Finans åbnede kæden sine første 13 butikker i Danmark tilbage i 2005. Siden er det blevet til 160 butikker og over 4000 medarbejdere.
/ritzau/