København, 23/05/2025 - 09:38
Matas leverer solidt årsregnskab efter opkøb i Sverige
Det er første årsregnskab, siden Matas købte svenske Kicks i 2023. Top- og bundlinje vokser.
Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Af: /ritzau/
Omsætningen for Matas vokser både digitalt og i fysiske butikker, viser koncernens årsregnskab.
Matas-gruppen har oplevet en samlet stigning på syv procent i vækst og en omsætning på 8,4 milliarder kroner i Danmark, Sverige, Norge og Finland.
Det skriver Matas i en pressemeddelelse efter lanceringen af årsregnskabet.
Årets resultat er også vokset til 282 millioner kroner i år mod 158 millioner kroner sidste år.
- Vi har bevist, at kombinationen med en stærk digital forretning og fysiske butikker er vejen til succes og vækst, og vi er godt på vej til at nå vores mål om ti milliarder kroner i omsætning i 2027/28, siger Matas-topchef Gregers Wedell-Wedellsborg i pressemeddelelsen.
På trods af faldende forbrugertillid i flere nordiske lande og økonomisk usikkerhed hos forbrugerne er den administrerende direktør rigtig godt tilfreds med tallene i årsregnskabet.
- Vi slår igen rekord, og det er jeg stolt af - men vi skal naturligvis også tage bestik af, hvad der sker ude i verden. Vi mærker lidt på forbrugertilliden i Sverige og Norge, og derfor har vi naturligvis hele tiden et vågent øje på udviklingen - også om det når til de danske forbrugere.
- Det ser vi ikke endnu, tværtimod står vi stærkere end nogensinde hos de danske forbrugere, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.
Det er det første hele årsregnskab for Matas, siden koncernen opkøbte svenske Kicks Group i juni 2023 for en pris på 700 millioner kroner.
Skønhedskæden Kicks driver mere end 200 butikker i Sverige, Norge og Finland, lige som selskabet også har netbutikker i de tre lande.
Med i handlen fik man dengang også onlinehudplejeklinikken Skincity.
Kicks Group har en omsætning på over tre milliarder kroner årligt og er markedsleder på det svenske og norske marked for skønhed, oplyste Matas, da man købte selskabet.
Målet med opkøbet var at skabe en nordisk leder inden for skønhed og velvære.
/ritzau/