København, 23/06/2026 - 09:59
Mænd fra bandemiljøet sigtet for frihedsberøvelse af 16-årig dreng
Frihedsberøvelse, vold og overgreb mod 16-årig dreng i april menes at have forbindelse til konflikt i Odense.
Af: /ritzau/
Tre mænd i 20'erne, der har tilknytning til bandemiljøet, er blevet anholdt og sigtet for blandt andet frihedsberøvelse og voldtægt under særligt skærpende omstændigheder ved andet seksuelt forhold end samleje mod en 16-årig dreng fra Odense.
Det oplyser Fyns Politi i en pressemeddelelse.
Mændene, hvoraf to er 23 år og en er 21 år, er desuden sigtet for grov vold, udbredelse af seksuelt materiale med mindreårige samt at have efterladt den 16-årige dreng i hjælpeløs tilstand.
Ifølge politiet efterlod de den 16-årige, der er fra Odense, delvist afklædt og bundet.
Hændelsen skal være sket i april, og politiet mener, at den har forbindelse til en verserende konflikt mellem to bandegrupperinger i Odense.
Mændene er blevet anholdt tirsdag, og i den forbindelse er der foretaget ransagninger flere steder i Odense.
De tre fremstilles i grundlovsforhør tirsdag eftermiddag i Retten i Odense med henblik på varetægtsfængsling.
/ritzau/




