Washington D.C., 26/06/2026 - 19:48
Rubio melder om rammeaftale mellem Israel og Libanon
Detaljer i aftale mellem Israel og Libanon kendes ikke umiddelbart. Ifølge Rubio venter der meget arbejde.
Af: /ritzau/
USA's udenrigsminister, Marco Rubio, meddeler, at der er kommet en rammeaftale på plads mellem Israel og Libanon.
Det skriver nyhedsbureauet Reuters.
Meldingen kommer efter forhandlinger i Washington D.C.
Fredag aften dansk tid er en underskriftsceremoni i gang, viser tv-billeder.
Inden ceremonien sagde anonyme israelske og libanesiske embedsmænd til Reuters, at en aftale, der har som formål at få afsluttet kampe mellem Israel og Hizbollah, var tæt på.
Detaljerne i rammeaftalen kendes ikke umiddelbart, og Rubio siger ifølge Reuters, at der stadig venter en del arbejde for parterne.
/ritzau/




