' /> '> Pia Olsen Dyhr ansætter ny særlig rådgiver
Krak - Opdag nærheden - Søg lokalt.

København, 25/06/2026 - 17:57

Pia Olsen Dyhr ansætter ny særlig rådgiver

Det bliver den hidtidige leder af SF's formandskontor, der bliver Pia Olsen Dyhrs særlige rådgiver.

Af: /ritzau/

Økonomi- og indenrigsminister Pia Olsen Dyhr har ansat Trine Viskum som ny særlig rådgiver.

Hun kommer fra en stilling som leder af SF's formandskontor, skriver Økonomi- og Indenrigsministeriet på sin hjemmeside.

Trine Viskum er uddannet cand.scient.pol fra Københavns Universitet og har tidligere arbejdet som personlig assistent for Pia Olsen Dyhr.

I mellemtiden har hun også arbejdet i Børne- og Socialministeriet, på Holbæk Sygehus og i Københavns Kommune.

Pia Olsen Dyhr ansatte egentlig i første omgang Thomas Nystrøm som særlig rådgiver.

Han havde tidligere arbejdet som chefrådgiver i SF og som rådgiver for Pia Olsen Dyhr, da hun var minister i Helle Thorning-Schmidts regeringstid.

Han stoppede dog i SF, efter at han havde krænket flere kvinder i partiet.

Da hans genansættelse blev offentligt kendt, kritiserede flere SF'ere beslutningen, herunder Frederiksberg-rådmand Lotte Kofoed, der selv var blevet krænket af Nystrøm.

Thomas Nystrøm valgte til sidst selv at trække sig fra posten som særlig rådgiver.

/ritzau/

TjekDet - faktatjek