Washington D.C., 24/06/2026 - 19:02
Forhandlinger mellem Iran og USA genoptages næste uge
USA's udenrigsminister, Marco Rubio, regner med tekniske drøftelser i Schweiz på mandag eller tirsdag.
Af: /ritzau/
Tekniske forhandlinger mellem USA og Iran er sat til igen at finde sted 29. eller 30 juni i Schweiz.
Det siger USA's udenrigsminister, Marco Rubio, ifølge nyhedsbureauet AFP.
- Den tekniske gruppe vender tilbage den 29. eller 30, tror jeg, siger Rubio.
- Jeg tror, at de vender tilbage til Schweiz, hvis jeg ikke tager fejl.
For en uge siden underskrev USA og Iran en rammeaftale - eller et forståelsespapir - vedrørende en afslutning på krigen i Mellemøsten.
Men en række elementer er uafklarede, og her lagde parterne en plan om at nå frem til en mere varig fredsaftale i løbet af 60 dage.
Den deadline kan dog forlænges, har Trump tidligere sagt.
/ritzau/




