København, 30/03/2025 - 13:08
Motorvej spærret efter ulykke nær Silkeborg
Ulykke med to biler på Silkeborgmotorvejen søndag skyldes ifølge politiet muligvis en spøgelsesbilist.
Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Af: /ritzau/
Silkeborgmotorvejen er søndag blevet spærret i østgående retning i nærheden af Silkeborg.
Motorvejen er spærret grundet et uheld, oplyser Vejdirektoratet.
Vagtchef Jeppe Holgersen fra Midt- og Vestjyllands Politi fortæller, at to biler har været impliceret i ulykken.
- Det kan muligvis skyldes en spøgelsesbilist, siger han, men fortæller også, at politiet endnu ikke har det fulde overblik.
Han kan derfor endnu ikke sige, hvor mange personer der er involveret.
Umiddelbart er ingen kommet alvorligt til skade.
Afspærringen er mellem afkørsel 29 Høje Kejlstrup og 27 Silkeborg Ø.
Sidste mulighed for at dreje af på motorvejen er ved Høje Kejlstrup.
Der er ingen tidshorisont for, hvornår motorvejen kan genåbnes.
- Motorvejen er spærret og vil være det et godt stykke tid endnu, siger Jeppe Holgersen.
Han fortæller, at der vil blive åbnet op for et spor, så snart det er muligt.
/ritzau/




