Støvring, 27/06/2026 - 13:03
Kvinde fløjet til Rigshospitalet efter brand i ældreboliger
Der er ikke længere røgudvikling på en adresse på Hobrovej, hvor der lørdag formiddag opstod en brand.
Af: /ritzau/
En kvinde er fløjet til Rigshospitalet efter en brand i nogle ældreboliger i Støvring. Derudover er syv beboere bragt til undersøgelse på Aalborg Universitetshospital.
Det oplyser Michael Mow, der er vagtchef i Nordjyllands Politi.
Politiet fik lørdag klokken 10.35 anmeldelsen om branden på Hobrovej i Støvring.
12 personer er tilmeldt adressen, hvor der var brand.
Både politiet og Nordjyllands Beredskab rykkede ud til adressen og sørgede hurtigt for at få evakueret beboerne, siger vagtchefen.
Kvinden, der er bragt til Rigshospitalet, er kommet svært til skade. Hendes pårørende er underrettet.
Lørdag eftermiddag er branden under kontrol, men politi og beredskab er stadig på stedet.
- Der er ikke røgudvikling længere, så man kan færdes frit, men man skal give plads til dem, der arbejder på stedet, siger Michael Mow.
Hvad årsagen til branden er, ved politiet endnu ikke.
/ritzau/




