Teheran, 27/06/2026 - 02:53
Iran melder om gengældelsesangreb mod amerikanske mål i Mellemøsten
Iran melder ifølge stats-tv om gengældelsesangreb mod USA og advarer om, at et "bredere svar" kan være på vej.
Af: /ritzau/
Irans Revolutionsgarde har natten til lørdag meddelt, at den har rettet angreb mod amerikanske mål i Golfregionen.
Det rapporterer iransk stats-tv, skriver nyhedsbureauet AFP natten til lørdag dansk tid.
Det sker ifølge Iran som gengældelse for angreb fra USA.
- Hvis aggressionen gentages, vil vores svar være bredere end det her, lyder det fra revolutionsgarden, meddeler iransk stats-tv på beskedtjenesten Telegram.
Også nyhedsbureauet Reuters beskriver udtalelsen om angreb fra Irans Revolutionsgarde.
Ifølge Reuters fremgår der af udtalelsen ikke detaljer om, hvilke amerikanske mål Iran skal have angrebet.
Ifølge AFP bragte stats-tv i Iran meldingen om de nye angreb kun få minutter efter, at USA's vicepræsident, J.D. Vance, tidligt natten til lørdag sendte en advarsel til Iran.
Her skrev han på X, at "vold vil blive mødt med vold".
/ritzau/




