Krak - Opdag nærheden - Søg lokalt.

København, 28/06/2026 - 17:58

To mænd sigtet efter dødsfald på Nordvestfyn

Mand lå værgeløs på jorden, mens han blev slået af to andre mænd, lyder sigtelse. Han afgik senere ved døden.

Sebastian Elias Uth/Ritzau Scanpix

Af: /ritzau/

En 46-årig mand og en 25-årig mand er sigtet for vold med døden til følge, efter at en mand afgik ved døden i Harndrup på Nordvestfyn lørdag aften.

Det skriver Fyens Stiftstidende, der er til stede ved et grundlovsforhør søndag, hvor mændene fremstilles.

Alderen på afdøde kendes ikke, ligesom det heller ikke fremgår, om mændene kendte hinanden.

Mændene blev anholdt lørdag. De mistænkes for at have tildelt manden adskillige slag mod hoved og krop.

Ifølge sigtelsen fortsatte slagene, mens offeret lå værgeløs og fastholdt på jorden, skriver mediet.

Fyns Politi har søndag aften ingen kommentarer til sagen.

Fyens Stiftstidende skriver, at grundlovsforhøret foregår for lukkede døre.

Dermed kan offentligheden ikke få indsigt i, hvilke beviser politiet har mod de to mænd, og hvad de eventuelt selv har forklaret i sagen.

Anklagemyndigheden bad om at få lukket dørene af hensyn til, at efterforskningen er på et tidligt stadie.

Politiet mangler også fortsat at afhøre vidner, skriver Fyens Stiftstidende.

Harndrup er en mindre by, der hører under Middelfart Kommune, med lidt flere end 600 indbyggere per 2026.

/ritzau/

TjekDet - faktatjek