Støvring, 28/06/2026 - 01:36
Kvinde fløjet til Rigshospitalet efter brand i ældreboliger
82-årig kvindes tilstand er stabil, men kritisk. Hun blev fløjet til hospital efter brand, der nu undersøges.
Af: /ritzau/
En brand i nogle ældreboliger i Støvring lørdag medførte, at en 82-årig kvinde blev fløjet til Rigshospitalet.
Hendes tilstand er kritisk, oplyser Jesper Sørensen, som er vagtchef ved Nordjyllands Politi, natten til søndag.
- Hun er stabil, men stadig i kritisk tilstand, lyder det.
Politiet fik lørdag klokken 10.35 anmeldelse om branden på Hobrovej i Støvring. 12 personer er tilmeldt adressen, hvor der var brand.
Både politiet og Nordjyllands Beredskab rykkede ud til adressen og sørgede hurtigt for at få evakueret beboerne, oplyste vagtchef Michael Mow lørdag.
De pårørende til den 82-årige kvinde er underrettet.
Syv beboere blev desuden bragt til undersøgelse på Aalborg Universitetshospital.
Lørdag eftermiddag blev branden erklæret under kontrol, og der var ikke længere røgudvikling.
Natten til søndag er området dog fortsat afspærret af hensyn til efterforskningen, oplyser Jesper Sørensen.
- Brandstedet er ikke frigivet. Det er med henblik på, at det skal undersøges nærmere, siger vagtchefen.
Det er endnu uklart, hvad der var årsagen til branden.
/ritzau/




