København, 11/07/2025 - 13:00
PRM / POWER skriver dansk reklamehistorie
Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.
Rettigheder kontakt afsender
Af: Via Ritzau
Pressemeddelelse fra Power
Fra fredag den 11. juli kan danskerne følge med, når det fem minutter lange første afsnit af POWERs nye tv-reklameserie ”Den forsvundne kuffert” ruller over skærmen i bedste sendetid kl. 20.00 på TV 2. De næste to afsnit følger de to kommende fredage, hvor POWER også har købt hele reklameblokken.
Reklameserien er startskuddet på POWERs jubilæumsfejring, hvor elektronik- og hvidevarekæden fejrer 10 år på det danske marked. En bedrift, som direktør Jesper Boysen ikke kan skjule sin stolthed over.
- Fra 0 til 27 - og snart 28 - butikker i Danmark på 10 år. Det synes jeg godt, vi kan være rigtig, rigtig stolte af. Det er en kæmpemæssig bedrift – for helt ærligt, så var vi ikke spået mange lys i lagkagen, da vi åbnede vores første butik tilbage i 2015. Men POWER har sejret, og det er ikke mindst sket på grund af en helt særlig POWER-kultur, hvor alle i organisationen tænker og handler hurtigt og utraditionelt. Og det kan jeg hånden på hjertet også sige, at vi gør i fejringen af vores jubilæum, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.
POWER skriver dansk reklamehistorie med jubilæumskampagne
Med tv-reklameserien Den forsvundne kuffert, som består af tre episoder á fem minutters varighed, har POWER gentænkt sit reklameunivers med en jubilæumskampagne, der rækker langt ud over standarden for dansk markedsføring. I tv-reklamerne optræder POWERs direktør og egne medarbejdere side om side med blandt andre Bubber, Hav (kendt fra tv-programmet ”Forræder”) og flere professionelle skuespillere.
Reklamerne bliver – meget utraditionelt – vist i sin helhed på TV 2, og POWER har varmet op til visningen med en storstilet outdoor-kampagne på metrostationer og busskure i 50 byer rundt om i landet. Samtidig er der udgivet en titelsang til reklamen – med titlen ”Hvad ingen andre tør” – som er indspillet af sangerinden Caroline Castell og udgivet igennem Warner Music Denmark.
- Jeg synes faktisk ikke, at ordet ”all-in” dækker den indsats, som er gjort for at få vores kampagne så bredt ud som muligt. Jeg ved i hvert fald fra venner og familie, at de ikke har kunnet sparke sig frem for POWER-eksponeringer på sociale medier, tv og alle mulige andre steder de sidste uger, siger Jesper Boysen.
700 gæster samlet til gallapremiere i Imperial-biografen
Torsdag aften fyldte POWER Imperial-biografen på Vesterbro i København til et brag af en gallapremiere. Normalt samles der 200-300 gæster på den røde løber, når de store klassiske danske film har gallapremierer, men POWER formåede at samle ikke mindre end 700 gæster til det eksklusive smugkig på de kommende reklamer.
Fredag den 1. august klokken 9.00 skyder POWER for alvor jubilæet i gang med vilde jubilæumstilbud på power.dk og i de 27 butikker rundt om i landet.
- Jeg tør godt love danskerne, at vi har planlagt en tilbudskampagne, som bakker den store hype op. Det bliver et brag af en sensommer – og vi har voldsomt store forventninger, siger Jesper Boysen.
Kontakt:
Presseansvarlig Pressekontakt tlf.: +45 2133 8088 email: presse@power.dk
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/release/14497330?publisherId=13561460&lang=da
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **