Krak - Opdag nærheden - Søg lokalt.

København, 12/11/2024 - 17:27

Danmark skal spille landskampe på nyt AGF-stadion

Minimum to gange vil herrelandsholdet komme til Aarhus, når byens nye fodboldstadion står klar.

Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Af: /ritzau/

Det danske herrelandshold i fodbold kommer til at spille landskampe på Aarhus' nye fodboldstadion, som efter planen er færdigbygget ved udgangen af 2026.

Det oplyser Dansk Boldspil-Union (DBU) på sin hjemmeside tirsdag.

- Herrelandsholdet kommer til at spille to kampe på Aarhus' nye stadion, lyder det.

Det er uvist, hvem modstanderne kommer til at være, og hvornår kampene skal afvikles.

Initiativet er en del af en "velfærdsalliance" mellem Aarhus Kommune, DBU og DBU Jylland.

Stadionet i Danmarks næststørste by kommer til at være hjemmebane for superligaholdet AGF.

/ritzau/

TjekDet - faktatjek