Krak - Opdag nærheden - Søg lokalt.

Dette indeholder sponsoreret indhold

Sådan sælger du på nettet

Sådan sælger du på nettet

Ejer du en virksomhed der sælger forskellige produkter eller services, og ønsker du at sælge mere via dine digitale salgskanaler? Så er det værd at sætte sig ind i hvad de forskellige typer online annoncering kan gøre for dig. Der findes en del muligheder, men i denne artikel vil vi kigge på de tre største (faktisk to da Facebook også ejer Instagram) metoder, til at annoncere på nettet og dermed booste sit online salg. Så hvis du ejer en virksomhed, stor eller lille, så kan det være en fordel for dig at læse med i denne artikel.

Google Ads

Google Ads er måske den mest effektive måde at øge sit online salg på. Stort set alle, der leder efter et produkt på internettet, vil klikke sig ind på Google og foretage en søgning efter det ønskede produkt. Ved at benytte sig af en kombination af Google Ads og udvalgte keywords, kan du med lidt snilde, blive det første en besøgende ser, når de søger efter et bestemt keyword. Det kan være at du sælger strømper og den besøgende søger på ”strømper”. Hvis et af dine keywords er strømper og din SEO er lavet ordentligt, så vil du som sagt være det første en besøgende ser i søgeresultaterne.

Facebook Ads

Den, måske, mest kendte måde at annoncere online på, er ved hjælp af facebook annoncering. De fleste af os der har vores gang på Facebook, har på et eller andet tidspunkt stødt på et ”sponsoreret opslag”. Disse opslag er i virkeligheden lavet af et firma, eller en eller anden form for organisation, som gerne have sit opslag set af så mange mennesker som muligt, i håb om at sælge flere af deres produkter eller services. De gode ved Facebook Ads er, at det ikke kun er forbeholdt for virksomheder eller kendte mennesker, man kan benyttes af alle der har en Facebook profil. Så hvis du f.eks. afholder loppemarked, og gerne vil have så mange til at komme som muligt, så kan du også benytte dig af Facebook annoncering.

Instagram

Som kort nævnt, så er Instagram ejet af Facebook, som dermed også står for annonceringen på Instagram. Det fungerer stort set på samme måde som nævnt ovenfor. Man betaler for at få sit opslag set af så mange mennesker som muligt, indenfor en bestemt målgruppe, for at øge enten sit salg, eller antal besøgende på sin hjemmeside. Ligesom med Facebook, er fordelen også her, at det kan benyttes af alle.