Krak - Opdag nærheden - Søg lokalt.

Annonce:

Sådan pitcher du dine ideer bedst

På arbejdspladsen handler det altid om at yde max, således din arbejdsgiver har lyst til at beholde dig og kan se at du arbejder hårdt for at nå gode resultater hver dag. Derfor er det ligeledes vigtigt at du fremstår skarp og velforberedt, når du pitcher dine gode og innovative ideer. Det er dog ikke alle der formår at lave præsentationer der er fremmende for deres ideer. Din præsentation skal afspejle det produkt, som du skal pitche og derfor er det vigtigt at der forefinder en klar rød tråd i måden din præsentation er støbt sammen på. Få gode ideer herunder.

Sådan pitcher du dine ideer bedst

1. Flot og fængende PowerPoint

Der findes mange præsentationsprogrammer, hvor du kan illustrere dine ideer flot og funktionelt. Dette er centralt for at fange dit publikum. Nogle benytter sig ikke at slideshows og en billedlig fremvisning, men benytter det talte ord. Dette er sjældent nok i sig selv, da lytterne ofte har brug for at have noget at se på for at blive fanget. På dine slides kan du have alt fra tabeller, billeder eller nøgleord. Er du ikke så bekendt med dette program, så kan du gøre klogt i at bestille et kursus i brugen af office-programmer her.

2. Forbered dine ord grundigt

Måske du har brugt mange timer på at udvikle den ide, som du skal pitche. Er dette tilfældet, så ved du mere eller mindre alt om det og kan derfor huske alt det du skal sige i hovedet. Alligevel kan det dog være en god ide at skrive små stikordskort eller øve dit pitch grundigt hjemmefra. Det er en god ide, da de formuleringer du benytter, er centrale for hvordan dit pitch fremstår. Brug masser af fagtermer og korte sætninger. Gør du dette, så vil du fremstå skarp og gøre dit budskab klart og tydeligt.

3. Overvej dit tøjvalg

Det er ikke en selvfølge, at du hver dag går i jakkesæt eller laksko på arbejde. Derfor er det vigtigt at overveje dit tøjvalg en ekstra gang inden du går ud ad døren derhjemme. Dine kollegaer må gerne se at du har tænkt ekstra over tøjet netop i dag. Lægger de mærke til dette, vil de opfatte dig som kampklar og oplagt på at fremlægge dit produkt. Ligeledes skal dit tøjvalg også matche dit produkt. Pitcher du noget nyt tøj, så hav det på, pitcher du noget til en ung målgruppe så skal du have ”ungt” tøj på og hvis du pitcher en alvorlig ide, så hiv jakkesættet frem. Dit pitch består ikke kun af dit produkt, det hele er en samlet pakke.