Dette indhold er sponsoreret
Få et professionelt webdesign
Som virksomhed er det vigtigt, at ens website er indbydende og simpel, for at kunderne nemt kan navigere rundt i. Ligesom det er vigtigt i en butik, at butiksvinduerne er flotte for kunderne, er det samme gældende for virksomheders website eller webshop. Det kan nemlig have stor betydning for, hvorvidt kunderne til vælger virksomheden. Ved at læse videre her, kan I få indblik i og tips til, hvordan et Professionelt webdesign kan fremme virksomhedens salg.
Derfor er det vigtigt med et professionelt webdesign
Webdesignet fungerer som virksomhedens ansigt udadtil for kunderne, og et Professionelt webdesign kan derfor have indflydelse på virksomhedens salg. Designet skal gerne udstråle og afspejle jeres virksomheds identitet og brand, så det fremgår tydeligt for kunderne. Ydermere er det væsentligt, at websiden signalerer troværdighed. Når kunden besøger websitet eller webshoppen, skal de have en god kundeoplevelse, der giver dem lyst til at købe netop jeres produkt eller vælge jer som virksomhed. Det kan have store konsekvenser, hvis ens webdesign ikke fungerer optimalt. Hvis webdesignet henvender sig til en forkert målgruppe, er uoverskuelig for kunden eller outdated, kan det få kunden til fravælge jeres virksomhed.
Sådan kan virksomheden få et professionelt webdesign
I kan enten selv kaste jer ud i udviklingen af virksomhedens webdesign, men hvis i ikke tidligere har erfaringer eller kendskab til udformningen af et Professionelt webdesign, kan det være en sværere opgave. Heldigvis eksisterer der flere virksomheder, som har eksperter og designere, der kan hjælpe jeres virksomhed med at udvikle et Professionelt webdesign eller website. De tilbyder ofte enten et helt nyt design eller en opgradering af det gamle. De har en solid grundviden og erfaring med, hvordan man udvikler et webdesign, der målretter sig efter den specifikke virksomheds målgruppe og giver kunden en god kundeoplevelse.
Fire gode tips til opbygningen af et professionelt webdesign
1. Responsive webdesign: Det er en fordel med et responsive webdesign, idet det gør det muligt for kunden både at anvende websitet på forskellige enheder, såsom på computeren og mobilen.
2. Brugervenligt design: Ligeledes skal et Professionelt webdesign være brugervenligt og dermed nemt for kunden at navigere rundt og finde oplysninger, som kunden søger efter. Dette kan være oplysninger, såsom leveringstid, kundeservice, kontaktoplysninger eller returnering. Websidens menu skal derfor opdeles i overskuelige kategorier, som hurtigt giver brugeren et overblik. Det er en fordel at lave hovedkategorier og underkategorier, som understøttes af en kort bekrivende tekst.
3. Visuelle elementer: Det er en fordel at opbygge webdesignet med visuelle elementer, såsom billeder og videoer. Det er nemmere for kunden at forholde sig til end tekst. Det understøtter de skrevne tekster og er fængende for kundens blik. Der er et tydeligt sammenspil mellem designet, visuelle elementer, tekst og hvordan kundens oplevelse er.
4. Målrettet webdesign: Det er vigtigt at have øje for målgruppen og få skabt en rød tråd, når man udvikler et Professionelt webdesign til et website eller en webshop. Afhængig af, om målgruppen er ældre, yngre, mænd eller kvinder, kan du med fordel overveje webdesignets farver, skrifttype og visuelle elementer, der skal være målrettet mod netop jeres virksomheds målgruppe.