Annonce:
Fire råd til branding i 2019 - Sådan fanger du kunderne
Der er sket meget de seneste år, når det kommer til branding. Det drejer sig både om måden hvorpå man sælger et ganske almindelig produkt, men også måden hvorpå man får potentielle kunder til at stoppe op og fange et særligt budskab. Vi giver dig fire råd til branding i 2019, så du kan tage din virksomhed til nye højder!
Storytelling, storytelling, storytelling
I 2019 handler det ikke kun om salgsstrategier. Niks. Det handler om at fortælle historier. Historier om din virksomhed. Historier om dine produkter. Historier om din service. Og historier om alle de kunder, I allerede har haft en indflydelse på. Storytelling er det helt nye og det kan gøres på mange forskellige måder. Gennem din virksomheds sociale kanaler, gennem en klassisk pressemeddelelse og gennem reklamer i busser, på togstationer og i fjernsynet.
Ord er en vigtig spiller
Selvom video og billeder spiller en kæmpe rolle i storytelling, så er ord også uhyre vigtige. Mere end nogensinde før bliver vi eksponeret for hjemmesider, landing pages, blogs, online magasiner og artikler og det er gennem disse at du kan nå ind til dine potentielle kunder. Derfor skal der være helt styr på det med ord og derfor kan det være en god idé at ansætte en tekstforfatter, der kan stå for alt fra transskribering til korrekturlæsning og hvad, der ellers kan være af tekstforfatning Opdager dine potentielle kunder først at kvaliteten af det skrevne ikke er i orden, er de kun få klik fra at finde produktet eller servicen hos en anden udbyder.
Vær’ aktiv og til stede
Når du har uddelegeret alt det skriftlige, har du mere tid til at fokusere på at være til stede på de sociale kanaler, hvor dine potentielle kunder vil rette henvendelse til dig. Skal du ikke tænke på at lede efter de rette ord og læse korrektur på alt, hvad du får skriblet ned, kan du i stedet bruge tiden på at besvare dine potentielle kunder og tage hånd om den visuelle del af storytelling.
Hent inspiration fra andre
En vigtig del af branding er også at holde øje med hvordan andre potentielle konkurrenter bærer sig ad. Ikke alene kan du indhente en masse god inspiration til branding, du kan også opdage hvilke strategier, du ikke synes fungerer. Sæt lidt tid af om ugen til at holde øje med andre brands. Se også på andre virksomheder, som ikke nødvendigvis arbejder indenfor samme branche og dermed ikke er konkurrerende. Hvor tit deler de nyt indhold? Og producerer de mon selv alt, hvad de lægger op? Måske finder du også en masse inspiration her.
Når først du er kommet rigtigt i gang med din branding og har fundet ud af, hvilken strategi din virksomhed skal arbejde videre med, vil du måske overveje at ansætte én eller to personer, til at stå for al storytelling. På den måde kan du være sikker på at opretholde et godt flow alle de steder, hvor din virksomhed er til stede.