Dette indhold er sponsoreret
Digital markedsføring – kan kunderne finde dig på nettet?
Som e-handelsvirksomhed har du i høj grad brug for, at kunderne kan finde dig. Du kan have en nok så flot webshop med et velassorteret udvalg – men kan kunderne ikke finde dig, får du heller ikke det store salg. Så sørg for, at din investering i et lækkert webdesign ikke er skønne spildte kræfter.
Hovedparten af kunderne finder i dag dine produkter ved at søge direkte på nettet. Er du i konkurrence med en lang række andre webshops, er det vigtigere end nogensinde at skille sig ud.
Du skal derfor være meget OBS på din online tilstedeværelse, og hvordan du profilerer dine forskellige produkter. Du skal ganske enkelt have en klar markedsføringsstrategi for, hvilken type kunder du ønsker at tiltrække – og hvordan du gør det.
Sælger du energidrikke, har du sikkert også et ønske om at have en ung og festlig profil på eksempelvis Facebook – og reklamerne skal gerne have et sprogbrug, der straks fanger de unges opmærksomhed i den store nyhedsstrøm på de sociale kanaler. Sælger du omvendt støttestrømper, skal du med stor sandsynlighed vælge en langt mere professionel tilgang – gerne underbygget af en strømpernes dokumenterede virkning.
Hvis du ikke har store erfaring med digital markedsføring, kan du outsource opgaverne til bl.a. Makeitmedia – et digital marketing bureau i Odense.
Hvordan kan et digital marketing bureau hjælpe dig?
Et digital marketing bureau har et indgående indblik i, hvilke virkemidler du kan opnå med online annoncering, og hvordan du skaber den bedste vækst for virksomheden. Du kan få hjælp til at lægge en komplet strategi for din online tilstedeværelse – lige fra at vælge de rette søgeord i Google AdWords-annoncerne til at skabe en effektiv affiliate marketing, hvorigennem du kan skabe en bedre trafik til din webshop.
Du kan også få hjælp til emner som remarketing – måske har du en del kunder, der lægger varer i indkøbskurven, men ikke gennemfører købet. Her kan du udvikle en digital markedsføringsstrategi, der vinder dine kunder tilbage. Der kan være mange årsager til, at købet ikke bliver gennemført. Får du afklaret bevæggrundene, ved du også, hvor du skal sætte ind med dine annoncer. Måske er der behov for at skabe nogle mere personlige annoncer, der sigter mod den enkelte kunde.
Digital markedsføring har mange lag – men med et digital marketing bureau i ryggen kan du gebærde dig sikkert gennem markedsføringsjunglen.